April 2026

"Kom tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven."
Dat is waar Jezus ons toe uitnodigt.
In de Bijbel lezen we over 𝐌𝐚𝐫𝐢𝐚 𝐞𝐧 𝐌𝐚𝐫𝐭𝐡𝐚.
Wanneer Jezus bij hen komt, begint Martha direct te dienen.
Alles moet op orde.
Alles moet goed.
Maria kiest iets anders.
Zij gaat aan de voeten van Jezus zitten en luistert.
Martha raakt verontrust.
Zelfs zó, dat ze Jezus vraagt in te grijpen.
Maar Jezus antwoordt haar:
𝐌𝐚𝐫𝐢𝐚 𝐡𝐞𝐞𝐟𝐭 𝐡𝐞𝐭 𝐠𝐨𝐞𝐝𝐞 𝐝𝐞𝐞𝐥 𝐠𝐞𝐤𝐨𝐳𝐞𝐧
𝐞𝐧 𝐝𝐚𝐭 𝐳𝐚𝐥 𝐡𝐚𝐚𝐫 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐰𝐨𝐫𝐝𝐞𝐧 𝐰𝐞𝐠𝐠𝐞𝐧𝐨𝐦𝐞𝐧.
Het raakt mij, omdat dit zo herkenbaar is.
Wanneer we voor iets belangrijks staan,
gaan we dan zelf de bal aan het rollen brengen?
Of kiezen we ervoor om te luisteren naar de instructies van onze Vader
en te vertrouwen dat Hij zal volbrengen wat Hij heeft gesproken?
De vraag is niet wie er meer deed.
De vraag is: wie leefde vanuit rust?
Herken jij jezelf meer in Maria of in Martha?
