Mei 2026

Ik probeerde God te begrijpen als een studieboek
VIk benaderde de Bijbel net zoals mijn studie Bedrijfseconomie:
analyseren, verklaren, begrijpen.
Ik dacht dat geestelijke groei vooral betekende
dat ik meer kennis moest opdoen.
Dus ik zaaide het Woord vooral in mijn hoofd.
Maar Gods gedachten zijn hoger dan mijn gedachten.
En het duurde lang voordat ik ontdekte
dat God niet in de eerste plaats vraagt
om Hem volledig te begrijpen,
maar om Hem te 𝐯𝐞𝐫𝐭𝐫𝐨𝐮𝐰𝐞𝐧.
Pas toen dat kwartje viel,
veranderde mijn relatie met Hem.
Niet meer alles proberen te controleren met mijn verstand,
maar leren overgeven.
Niet alleen kennis verzamelen,
maar de Heilige Geest toelaten
om mij in alle waarheid te leiden.
Wat eerst theorie was,
werd relatie.
En juist daar begon echte transformatie.
Dit inzicht werd een keerpunt in mijn leven met God
en vormt vandaag de basis van het onderwijs:
𝘛𝘳𝘢𝘯𝘴𝘧𝘰𝘳𝘮𝘢𝘵𝘪𝘦 𝘥𝘰𝘰𝘳 𝘳𝘦𝘭𝘢𝘵𝘪𝘦.
